Vita da Freelance, Web Marketing

30 libri di marketing che devi assolutamente leggere

libri di marketing jonah berger

La formazione continua al giorno d’oggi è una necessità per chiunque, specie per chi opera come marketer freelancer.

Per fortuna mai come in quest’epoca storica abbiamo abbiamo la possibilità di attingere a così tante risorse che ci offrono la possibilità di aggiornarci continuamente e stare al passo con i tempi.

Ma come si fa a stare al passo con tutto quello che c’è da sul digital marketing, un ambito contraddistinto da una rapida e continua evoluzione?

Certamente i libri di marketing ci vengono in aiuto, grazie anche alla possibilità di acquistarli facilmente online.

libri di marketing robert cialdiniChe tu sia un marketer esperto oppure all’inizio della tua carriera la lista di libri di marketing che abbiamo raccolto in questo articolo ti sarà di grande aiuto e ispirazione e ti permetterà di espandere le tue conoscenze.

Si tratta di libri evergreen che ogni consulente di marketing dovrebbe leggere.

Quindi scorri in basso, dai un’occhiata e comincia a ordinare i primi volumi.

 

  • Influence: The Psychology of Persuasion di Robert Cialdini

  • Alchemy: The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life di Rory Sutherland

  • Ca$hvertising di Drew Eric Whitman

  • The 22 Immutable Laws of Branding: How to Build a Product Or Service Into a World-Class Brand di Al Ries e Laura Ries

  • Oglivy on Advertising (in the Digital Age) di David Ogilvy

  • Scientific Advertising di Claude C. Hopkins

  • Hooked: How to Build Habit-Forming Products di Nir Eyal

  • Leveling Up di Eric Siu

  • Predictably Irrational di Dan Ariely

  • The Creative Curve: How to Develop the Right Idea, at the Right Time di Allen Gannett

  • Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable di Seth Godin

  • Buyology: How Everything We Believe About Why We Buy is Wrong di Martin Lindstrom

  • Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends And Friends Into Customers di Seth Godin

  • Dotcom Secrets: The Underground Playbook for Growing Your Company Online with Sales Funnels di Russell Brunson

  • The New Rules of Marketing and PR di David Meerman Scott

  • Contagious: Why Things Catch On  di Jonah Berger

  • Category Creation: How to Build a Brand that Customers, Employees, and Investors Will Love di Anthony Kennada

  • The Marketing Agency Blueprint: The Handbook for Building Hybrid PR, SEO, Content, Advertising and Web Firms di Paul Roetzer

  • Neuromarketing: Understanding the Buy Buttons in Your Customer’s Brain  di Patrick Renvoise

  • Marketing: a Love Story: How to Matter to Your Customers di Bernadette Jiwa

  • Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing di Robert Dooley

  • Fascinate: How to Make Your Brand Impossible to Resist di Sally Hogshead

  • Building a StoryBrand di Donald Miller

  • Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World  di Gary Vaynerchuk

  • Boron Letters di Gary Halbert, Bond Halbert

  • Presentation Secrets of Steve Jobs: How to Be Insanely Great in Front of Any Audience di Carmine Gallo

  • Content Rules di Ann Handley, CC Chapman

  • Pitch Anything: An Innovative Method for Presenting, Persuading, and Winning the Deal di Oren Klaff

  • Content – The Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content Marketing Strategy  di Jaimy Szymanski and Rebecca Lieb

  • Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die di Chip Heath, Dan Heath

  • On Writing Well: An Informal Guide to Writing Nonfiction di William Zinsser

  • Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life di Anne Lamott

  • Copywriting Secrets: How Everyone Can Use The Power Of Words To Get More Clicks, Sales and Profits . . . No Matter What You Sell Or Who You Sell It To! di Jim Edwards

Ti potrebbero interessare